Möte i september, Bejokens lunchrum

Klubben Sydvästra Skånes Radioamatörer har haft höstens första möte med mycket kul samtal om sommarens aktiviteter och möte hos Yngve.

Närvarande ikväll var  SM7BCX, – EGM, – LBC, – DAY, – GIB, – DLK, – DTT, – JKW, -VZX, SA7LAK, – JMA.

Sven, SM7DTT hade med flera stora lådor från SM7AWQ med böcker och mycket bra att ha prylar som förhoppningsvis kommer till glädje, lådorna blev tomma!

Förutom att botanisera i flytta kartongerna diskuterades vad som hänt i sommar, radiorelaterat och Mats SM7GIB informerade om att han kommer att köra SAC CW med några nya unga deltagare. Vid nästa möte kommer vi att få se en film om Grimmerton, världsarvet och Greger, SM7JKW kommer att ta med utrustning så att vi som önskar kan mäta förluster på våra koaxialkablar. NE2Q – Jay är från idag hedersmedlem i SK7DX!

Bifogar också en länk med mycket matnyttig information. https://www.qsl.net/va3iul/

På återseende i oktober.

Vid pennan: SM7DTT/Sven