Extramöte i juni med Jay NE2Q

Från vänster: SM7DLK, SM7DTT, SM7BCX, NE2Q, SM7EGM, SA7LAK och SA7TOR

Förra söndag eftermiddag hade vi ett mycket trevligt extra möte på Bejoken med vår vän Jay NE2Q som bor norr om NY.

Jay berättade om sina försök och vidareutveckling med sin OCFD antenn som han hade på sin vintersemester i Florida och den hade fungerat mycket väl.

Vi fick också hans historia om och hur han utvecklat den elektroniska sirenen i början av 70 talet och som används även idag på polis och andra utryckningsfordon.

Med sig hade han en helt ny AA-230 Zoom antenn analysator som han donerade till klubben.

Instrumentet finns nu för utlåning till klubbens medlemmar men observera att det sker på egen risk och lånaren får stå för eventuella kostnader om instrumentet blir skadat.

Då får vi hoppas att pandemin håller sig borta och så ses vi till hösten på Bejoken.

Trevlig sommar,

Sven, Mats, Christer, Johan och Joakim