Medlemsmöte i oktober

Referat från mötet med SSRA onsdagen den 11 oktober 2017.

Ordföranden, Mats, hälsade de närvarande välkomna till oktobermötet.

Kassören, Johan, har låtit meddela att det idag, finns c:a 25.000 kronor i föreningens kassa.

Mats, GIB, berättar att han varit i kontakt med Björn, SM7IUN, angående en föreläsning. Björn har tyvärr ingen möjlighet att komma till klubben, men inbjuder till sin arbetsplats i Lund den 25 oktober, tillsammans med SK7CE och SK7OA. Föranmälan direkt till IUN, så snart, som möjligt.

Angående decembermötet. Det bestämdes att föreningen skall sponsra, 1800:– till en jultallrik. Det påpekades särskilt att ålen numera inte är utrotningshotad.

Göran, DLK, gör reklam för en ”surplus-contest” den 15 oktober. Mer om denna contest kommer.

Sven, DTT, är tillbaka igen. Sven håller på att bygga en HF-antenn. Kanske dyker han upp och berättar mer om denna.

Yngve, BCX, demonstrerade, förtjänstfullt, ett nyinköpt mätinstrument. Ett litet instrument med stor kapacitet.

Vid pennan: SM7GUY/Ingvar