Månadsmöte i maj via Google Meet

SSRA Onsdags möte 12/5 2021.

Hej, Då har vi haft vårens näst sista möte åter igen via Google Meet och denna gång var det bra med deltagandet och ett intressant föredrag.

Kvällen började med att Mats hälsade samtliga välkomna och vi gick igenom det formella för kvällen och hur vi skall göra efter sommaruppehållet och se om det finns möjlighet för klubbträff i lokal.

Därefter hälsades Tilman SM0JZT välkommen och han höll ett intressant föredrag om mottagare av modell äldre typ Collins, Heathkit, Ten Tec och Drake. Det intressanta han berättade om var ju att dessa mottagare inte skiljer sig i sin grundprincip mot dagens flaggskepp mer än dom är bättre idag med nya kretslösningar och finare filter. Utvecklingen går ju med en rakets hastighet och vi får se vad morgondagen har att erbjuda och här gäller nog nya digitala modulationstyper.

Efter föredraget tackade vi Tilman för detta intressanta föredrag Mats avslutade kvällen och vi ses i Juni för vårens sista möte som sker via Google Meet. Inbjudan har gått ut till alla i klubben iför junimötet.

Vid pennan: SM7DTT/Sven