Månadsmöte i september, Bejokens lunchrum

Månadsmöte SSRA i Bejokens lunchrum 11 september 2024

Närvarande: SM7DAY, SM7DLK, SM7BCX, SM7EGM, SM7LBC, SA7AZP, SM7NYN SM7FCG, 7S7V och SM7GIB

Ordföranden hälsade alla hjärtligt välkomna till klubbens första möte för den nya säsongen, 24/25. Efter en sedvanlig runda kring bordet där alla deltagare berättade om vad som hänt sedan sist följde kort information om vad som är på gång.

Mats, SM7GIB kommer att köra SAC CW från sitt QTH med följande operatörer; SM7IUN, SA7DXR/YT7AW, SM0GNS, SM7HJZ.

SM7PKK – Mats meddelar att han är igång med ett nytt äventyr med sin segelbåt och han kommer att besöka Karibien under nästa år och sedan dra vidare ut i Pacific och segla. Han kommer även att ha radion med och mer information efter hand.

Mats, SM7GIB hade fått leverans av QSL kort från UNO i Kristianstad. Korten sorterades och delades ut till de som var närvarande.

Övriga punkter som fanns på dagordningen var att välja en ny sekreterare i och med att Sven, SM7DTT tragiskt avlidit. Ny sekreterare fram tills årsmötet blev Lennart, SA7AZP.

Hemsidan diskuterades och här framförallt kostnaden för densamma. SM7EYW – Torleif undersöker om vi kan få en lägre kostnad genom att ha ett samarbete med en annan plattform.

SA7AZP/Lennart donerade ett oscilloskop och en frekvensräknare till klubben
och apparaterna auktionerades ut på mötet. Vinsten, cirka 800 kr tillfaller
klubben och vi tackar Lennart för den generösa gåvan!

En viktig del i vår verksamhet är att hantera klubbens dokumentation och här behöver alla tänka till hur vi går vidare för att digitalisera de dokument som klubben har historiskt.

Torleif tog även upp möjligheten för klubben att ha en egen Facebooksida där vi enkelt kan få ut information direkt till alla. Frågan kom upp hur många som använder Facebook i klubben och diskussionen kommer att fortsätta vid nästa månadsmöte.

Vid nästa månadsmöte kommer vi att se en film från Hanö där klubben deltog med klubbsignalen SK7DX vid IOTA tävlingen för många år sedan.

Vi tackar Torleif för en god fika och kaffe och mötet avslutades.

Vid pennan; SM7GIB/Mats