Månadsmöte i juni i Bejokens lunchrum

Klubbens sista möte innan sommaruppehållet var välbesökt och sedvanligt öppnade ordföranden – Mats med en runda runt bordet om vad som hänt sedan sist.

Efter rundan höll mötet en tyst minut för vår radiokamrat och vän, SM7DTT avlidit i samband med en olycka. Sven var mycket aktiv i klubben och utförde ett utmärkt arbete som sekreterare. Vi kommer alla att sakna honom stort. Information om begravningen genomfördes och information om hur man anmäler sig gavs ut. Efter vår gemensamma tysta minut och informationen om begravningen pratade mötet om Svens alla projekt där han bland annat deltagit i att starta Malmö VHF klubb. SM7DTT har alltid varit radioaktiv och gjort många insatser för amatörradion i SM7.

Punkten sommarmöte genomfördes och här blev det gruppen SM7EYW/Torleif, SM7EGM/Ulf och SM7BCX/Yngve som hanterar planering och genomförande.

Övriga punkter är att det inte blir någon Bockeboda loppis och ingen loppis med Skurups klubben. Däremot genomförs en loppis i OZ land 3:e lördagen i augusti och 4:e helgen i augusti har radioklubben i Klippan loppis. Mer information finns i vår medlemstidning QTC. SM7DLK/Göran tipsar om Egholms slott i Danmark som har ett mycket sevärt radiomuseum, det är väl värt ett besök under sommaren.

Styrelsen önskar alla en skön och avkopplande radiosommar och väl mött på klubbmöten till hösten 2024!