Möte i oktober

Månadsmöte i oktober.

SSRA besöker SM7NYN, Kent Andersson och hans telemuseum. Kent har i privat ägo samlat mycket av telefonens historia från den tid han själv jobbade inom branchen. Här följer en bildkavalkad över aftonen.

EYW_NYN_ALC

Här ser vi SM7EYW/Torleif, SM7NYN/Kent och SM7ALC/Sven. Kent i mitten av bilden är ägare av museet och har själv byggt upp allt, hus, teknik samt innehåll. Tack Kent för att du förevisade oss allt och gav oss en historisk tillbakablick på hur allt en gång startade med telefoni via tråd och även via radiovågor!

TELE_MUSEUM

Här är från vänster SM7JKW/Greger, SM7DKF/Ronnie och SM7ALC/Sven i Kents museum. Ett besök hos SM7NYN kan varmt rekommenderas.

EYW_TRO

Här är två av klubbens medlemmar, från vänster, SM7EYW och SM7TRO/Erik. Erik är ny medlem i klubben och detta var hans första klubbträff. Varmt välkommen i klubben Erik!

TELEFONER

Ett trevligt foto på mobiltelefonens utveckling från de stora maskinerna som vägde cirka 15 kg till dagens små maskiner som även är en dator.

Efter rundvandringen hölls ett kortare möte i SM7NYN:s kök. Vi kan ev. räkna med ett större radiomöte i SM7 nästa höst. SM7TRO/Erik presenterade sig själv och efter presentationen valdes han in i klubben. Tack även till SM7EYW för förslaget att besöka Kent!

SSRA vill tacka SM7NYN/Kent för att vi vi komma och besöka. Tack för trevlig fika och lycka till med museet, önskar alla i SSRA!

Foto och text: SM7GIB